zondag 17 september 2023

Dag 14 : Amelia Island - Panama City Beach

Amelia Island is erg mooi, mooie stranden, prachtige huizen en hele mooie natuur. Als we meer tijd hadden gehad waren we zeker nog even gebleven. 

De zusjes plannen nooit iets en dat komt 99 van de 100 keer uitstekend uit. Soms loopt het echter niet helemaal zoals gehoopt. Zo'n dag was dus vandaag. Gelukkig kunnen we er altijd hartelijk om lachen.

Vandaag was daardoor een dag waarop we heuuuul lang in de auto hebben gezeten. 

 Tuurlijk begonnen we met een ontbijtje (let ook vooral op de 3 blaadjes spinazie) 

Toen we een uurtje gereden hadden moesten we wat vocht lozen. Zus zocht daarom een tankstation, maar we waren weer eens een keer verkeerd gereden. De zusjes blinken niet uit in navigeren dus dit was ons niet vreemd. We zagen wel een Walmart en daar kun je ook gebruik maken van de retirade. Kon ik gelijk nog even wat Coffeemate inslaan. Ze hadden hier nl een smaak die ik bijna nergens anders kan krijgen. Wanneer je je niet al te druk maakt over je gezondheid is het heerlijk voor in de koffie. 


Vervolgens heeft zich iets heel naars afgespeeld. We wisten niet meer waar we de auto hadden geparkeerd (typisch voor ons, haha) en ik verloor zus uit het oog. In paniek liep ik haar te zoeken. Bleek ze al lang in de auto te zitten en is gewoon zonder mij weggereden. Toen ik voor de auto sprong heeft ze me er toch maar ingelaten. Weer een trauma rijker) : (zus zegt dat dit fake news is, maar ik beschrijf het zoals ik het ervaar). 

En toen gingen we een zogenaamde "scenic route"  rijden langs de zuidkust. Het plan was om daar ergens een hotel aan het strand te zoeken en er een lekker stranddagje van te maken. De scenic route viel nog al tegen, het was wel mooi maar het duurde uren. Er waren ook helemaal geen stranden. En de motels die we tegen kwamen....  Ze waren van het soort waar je òf door ongedierte wordt opgegeten òf door een ontsnapte gevangene wordt vermoord voor je autosleutels. 

We zijn dus maar doorgereden naar Panama City Beach. We hebben hier weer een heerlijk (lees duur) hotel gevonden aan het strand. We hebben een balkon met uitzicht op het strand en zee. 
Het is hier tot 's avonds laat heerlijk warm. We zijn meteen naar het strand gegaan om ff te zwemmen. Was het water in de Atlantic al lekker, het water van de golf van Mexico is helemaal heerlijk. Het is zo warm dat je er gewoon in kan duiken zonder te schrikken, echt lekker badwater. 
Inmiddels was het weer voedertijd. We hebben een heel fijn restaurant gevonden met uitzicht op het strand. Lekker buiten eten terwijl je van het uitzicht geniet, het betere vakantiegevoel. 



Daarna nog ff chillen op ons balkon en dan kunnen de oogjes weer toe. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten