dinsdag 12 september 2023

Dag 9 : Smokey Mountains

Vanochtend hebben we nog een nachtje in het hotel bijgeboekt. Genoeg te doen hier. Na het ontbijt  zijn we wederom de Smokies ingedoken. We zijn nu de andere kant op gereden, richting Cade's Cove.

Eerst zijn we bij het bezoekerscentrum gestopt omdat je een parkeervergunning nodig hebt. Het park zelf is gratis. Bij het bezoekerscentrum zijn we met een kleine wandeling begonnen. We wilden de wandeling naar Lauren's Fall maken, maar de ranger vertelde dat de kans op een parkeerplaats bij de trail zeer klein was. Er was idd geen ruimte.

Geen probleem, we zijn gewoon doorgereden naar de Cade's Cove waar je een prachtige scenic route hebt. Hier worden vaak beren gespot. We hebben geen beren gezien. We waren er rond lunchtijd dus waarschijnlijk zaten ze een broodje te smeren. Wel hebben we een ander dier gezien waarvan wij denken dat het een coyote is (wij zijn niet zo thuis in het fauna gebeuren). We kregen de tip om ''s ochtends heel vroeg op pad te gaan om beren te spotten. Goede tip, maar we zijn niet van het ochtendgloren.

We hebben ook nog een historisch huis bezocht. De mensen hadden een buitengewoon mooi uitzicht, maar het was heel vervelend als je wat aan boodschappen was vergeten, aangezien je dagen onderweg was naar de dichtstbijzijnde stad.

De route door de Smokies was weer prachtig. We zijn weer regelmatig uitgestapt voor een korte hike of om foto's te maken. En het weer was de hele dag prachtig terwijl er regen voorspeld was.

Toen we op de terugweg weer langs Lauren's Fall reden, reed er net een auto weg. Hadden wij ff mazzel! De hike was 4 km. Nou hoor ik je denken: zo weinig? Nou, het was 2 km de berg op en 2 naar beneden. Vooral omhoog was best wel pittig.

Onderweg hebben we ook nog iets gevaarlijk meegemaakt. Zus werd aangevallen door een kalkoen. Zus heeft zich echter kranig geweerd waardoor ze gelukkig geen verwondingen heeft opgelopen.

Rond vijfen waren we weer in het hotel. Nog ff chillen en dan gaan we weer lekker uit eten. Aangezien we vanmiddag weer alleen een Liga hebben gegeten, hebben we wel trek.

We zijn weer bij Jason Aldean's wezen eten. En het was weer heuuuul erg lekker. Een echte aanrader wanneer je niet op calorieën let. Het is inmiddels gaan stortregenen, dus we gaan vanavond lekker ff chillen op de kamer.