dinsdag 5 september 2023

Dag 2 : Houston

 Tja, wat kan ik zeggen. Jetlag is een dingetje. We konden om 21.00 onze ogen niet meer open houden. Ik zat een spelletje te spelen op mijn tablet maar betrapte me erop dat ik zomaar wat op mijn scherm zat te tikken. Tijd om te gaan slapen dus.

Rond zessen werden we fris en vrolijk (soort van) wakker waarna zus weer voor een lekkere kop koffie heeft gezorgd. We doen het 's ochtends altijd lekker rustig aan. Nadat we gedoucht hebben zijn we naar het restaurant gegaan om te ontbijten. Lekker weer zo'n Amerikaanse hap.

                                        (later aangevuld met vers fruit en een yoghurtje) 
We hebben vandaag een acclamatiseerdag. Eerst zijn we onze huurauto op gaan halen. Het is een gloednieuwe Nissan Rogue geworden. Heel fijn is dat er navigatie in zit, als je dat van tevoren reserveert is dat erg duur. Fijn mazzeltje dus. 
Vervolgens zijn we naar de Galleria Mall gereden. Dit is de grootste mall in Houston. We zijn hier weer prima geslaagd. We doen het de 1e dag altijd rustig aan. We gaan liever niet een heel eind rijden, aangezien we meestal nog niet helemaal gewend zijn aan het tijdsverschil. Dit wil bij de zusjes nog wel eens lijden tot chaotisch gedrag. 

We hebben heerlijk geluncht bij de Cheesecake Factory. Het is altijd lastig kiezen omdat ze heuul veuul lekker gerechten hebben. Ook nu hebben we er weer erg van genoten, yum 😋. 



Nadat we uitgeshopt waren zijn we weer naar het hotel gereden. 

En toen hebben we het over onze route door Texas gehad. Het is hier momenteel extreem heet. Er worden voor de omgeving hitte waarschuwingen afgegeven. En dat betekent dat onze rondreis niet erg comfortabel gaat worden. Gelukkig zijn de zusjes niet voor één gat te vangen. Toen ik in NL de weersverwachting zag heb ik een alternatieve route bedacht. Ik moet dus de titel van de blog veranderen, want het gaat een rondreis de Deep South worden. We hebben ons er niet echt op voorbereid, dus we zijn benieuwd. 
'S avonds hebben we in het restaurant van het hotel gegeten. Dat was weer prima. 
Nu zitten we nog lekker even te chillen op de kamer voordat we de oogjes toe gaan doen, zzz. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten