donderdag 7 september 2023

Dag 4 : Natchez - Birmingham AL

 Het aangepaste plan is dus om richting Nashville en de Smokey Mountains te gaan. Dat betekent dat we flink wat km's moeten maken. Zo ook vandaag. Maar voor we uit Natchez vertrokken stond een bezoek aan een historisch zomerhuis van een plantage eigenaar op de planning genaamd Longwood.

Ik was in 1e instantie niet reuze enthousiast want zus vertelde dat de binnenkant van het huis niet af was. Maar het bleek een super leuke rondleiding te zijn. Door de burgeroorlog is het bijzondere huis nooit afgemaakt, de familie woonde in het souterrain. Het huis was gebouwd is een achthoekige vorm, de eigenaar wilde geen gangen. Heel apart! 

Maar de bovenverdieping die niet af was, was helemaal prachtig om te zien. Een echt bouwkundig kunstwerk. Al met al was het dus een superleuk uitje. We hebben ook nog ff gewandeld op het mooie terrein. 


En daarna moesten we door. We reden van Mississippi naar Alabama. Rond half zes hebben we een hotel opgezocht. 


Bij de staatsgrens heeft er zich een groot misverstand tussen de zusjes plaatsgevonden. Ik wil altijd een foto maken van het staatsbord. Er was ook een staatswelkomcentum altijd handig voor de nodige informatie. Ik maakte een foto van het staatsbord en zus reed het welkomscentrum voorbij. Ik reageerde geschokt. Zus zei toen: zal ik omkeren, terwijl ze de afslag hard voorbij reed. De foto van het bord is dan ook teleurstellend. 

'S avonds hebben we bij een zeer matig restaurant gegeten. Maar we hebben wel ongegeneerd naar het publiek zitten kijken. Waar we nu zitten is duidelijk een wat " achtergesteld" gebied. Mensen hier zijn vaak heuuuul dik of hebben geen tanden, of een combinatie hiervan. Heel bijzonder. 

Na het eten hebben we nog even gewinkeld bij een Target. Ik heb nog niet alles, dus we gaan ook nog wel een keer naar een muurmarkt. 

Tenslotte moest ik in het donker terug rijden naar het hotel. Gezien mijn nachtblindheid was het maar goed dat het lekker dichtbij was. Want het is hier 's avonds echt heel donker. 

Nu zitten we lekker te chillen op de kamer terwijl we naar Shark Tank te kijken. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten